VERTIK a selectat 10 Femei Lider cu experiență profesională cumulată de 200 de ani pentru a creiona o propunere de politică publică care să aducă 1% la PIB prin antreprenoriat feminin

Cine sunt cele 10 FEMEI LIDER selectate?

Dana Lupșa, Brașov

Antreprenoare, brand strategist pentru antreprenoare, lector universitar doctor în management și președinte Asociația Happy Moms.

Sunt owner Brand alchemist și brand developer pentru antreprenoare și femei care își doresc să devină antreprenoare, lector universitar doctor în management la Facultate de Științe Economice și Administrarea Afacerilor din cadrul Universității Transilvania din Brașov
și președintele Asociației Happy Moms care derulează programe de educație financiară și
antreprenorială pentru femei, tineri și copii.

 

Orașul Brașov îmi este casă încă de acum 41 de ani. Este locul în care am absolvit, în
2002, Facultatea de Științe Economice, specializarea Management, în care am urmat cele două masterate – în domeniile management și comunicare, în care, în 2003, am devenit
cadru didactic universitar și colegă cu foștii mei profesori. Brașovul mi-a dat oportunitatea,
prin forța feminine, ca în 2014 să înființez Asociația Happy Moms, care are în prezent
activitate în 5 orașe, asociație născută din dorința de a concepe și implementa programe de
educația antreprenorială și financiară pentru femei, tineri și copii. Orașul de la poalele
Tâmpei, prin aceeași energie feminină, m-a primit cu brațele deschise în 2016, când am
demarat afacerea mea, Brand alchemist, afacere care ajută antreprenoarele să transforme
propriile afacerile în branduri unice, cunoscute și memorabile prin servicii de branding,
marketing și comunicare. Orașul Brașov este depotrivă spațiul în care a prins viață visul
meu de a avea o familie, acum 18 ani și locul în care am devenit mamă de două ori, în 2009
și în 2011. Iubesc acest oraș la fel de mult precum iubesc această țară și forța femeilor.
Cred că dacă fiecare dintre noi ar schimba ceva în jur, lumea ar deveni cu mult mai
frumoasă.

Diana Mardarovici, București

Antreprenoare, cu expertiză în dezvoltarea afacerilor și marketing, activistă civică, Consilier General al Municipiului București.

Diana este antreprenoare, doctorandă în economie, cu expertiză în dezvoltarea afacerilor și marketing. Activistă socială implicată atât la nivel național cât și internațional prin Junior Chamber International a contribuit la dezvoltarea a numeroase proiecte de sprijinire a tinerilor antreprenori. În 2020 a fost aleasă în Consiliul General al Municipiului București din partea Partidului Național Liberal.

Cristina Chiorsac, București

Consultant independent resurse umane, consilier în dezvoltare personală.

Sunt Cristina Chiorsac si mi-a placut intotdeauna sa vorbesc liber despre mine fara sa ma ascund in spatele unui “job title’.

Pasiunea mea pentru oameni, descoperita cu mai bine de 20 ani in urma, m-a determinat sa explorez domeniul resurselor umane, pasiune care de-a lungul timpului s-a transformat intr-o filosofie de viata.

 

Ca profesionist în resurse umane, mi-am dat seama de la bun început cât de important este rolul de resurse umane, pentru orice companie sau afacere care își propune să aibă succes, si astfel am avut ocazia să mă implic în afaceri de start-up, unde am reușit să acționez ca HR Business Partner pentru antreprenorii respectivi.

 

Am continuat multi ani in acest domeniu din pozitia de HR Manager, in industrii diferite, cu echipe mixte pentru care de cele mai multe ori am fost mentor si coach fara sa constientizez.

 

Acasa sunt un parinte care isi iubeste neconditionat copiii. Copilaria si adolescenta sunt subiecte interesante de coaching pe care le explorez de peste 16 ani. De la discutiile cele mai simple pana la cele mai complexe legate de descoperirea vocatiei, alegerea carierei pana la discutiile de antreprenoriat, viata mea se desfasoara uneori cu viteza unui roller-coaster.

 

Am doua licente: una in Psihologie si cealalta in Inginerie Economica si mai multe certificari care ma recomanda pentru acest domeniu.

 

Si pentru ca dezvoltarea personala si profesionala este un proces continuu, in toamna anului 2009, am avut oportunitatea de a obtine certificarea de NLP Practitioner, etapa fireasca in procesul constant de crestere si dobandire de noi abilitati.

 

Anul trecut din pozitia de Recruitment Manager, pentru o agenție românească care furnizează servicii de recrutare a personalului din Asia, am avut ocazia sa organizez doua proiecte de recrutare in Asia si astfel sa descopar India, o tara cat un continent, „un loc magic pe care fie il iubesti, fie il urasti”, si astfel am realizat ca devenim din ce in ce mai mult un mic sat global, ca oamenii au cam aceleasi nevoi, pasiuni, teluri personale, indiferent de unde provin si ca dezideratul unei vieti mai bune, mai implinite este cumva universal.

 

Astazi, din postura de consultant independent conectez persoanele aflate în căutarea unui loc de muncă cu companii, iar in calitate de consilier in dezvoltare personala, ii antrenez pentru a dezvolta un mindset adecvat orientat spre atingerea obiectivelor profesionale.

Marilena Gheorghe, București

Antreprenoare, cu experiență vastă în marketing și comunicare, Director Executiv al ONG-ului SuperTeach.

Marilena Gheorghe este un antreprenor român cu experientă vastă în marketing și comunicare. A absolvit facultatea de Inginerie și Management în Construcții, deține un certificat în Management la Cambridge Open University și o diplomă de marketing manager ca absolventă a școlii IAA.
Este mama Vanesei și proprietar al unei case de oaspeți în Ținutul Buzăului, zonă unde dorește să își aducă aportul pentru creșterea și dezvoltarea economică.


În rolul de Director Executiv al ONG-ului SuperTeach se implică în mod activ în coordonarea activității de transformare a educației în România și în susținerea comunității de profesori la nivel național. 
Oamenii care o cunosc pe Marilena spun că este o combinație între curiozitate, pasiune, modestie, devotament și curaj în fața schimbării.

Cristina Grigore, Cluj-Napoca

Antreprenor social, inovator social, voluntar și director de programe în găsirea de soluții eficiente pentru bunăstarea copiilor și familiei, pe două direcții – sănătate și educație.

Sunt antreprenor social, inovator social și de peste 25 de ani mă implic activ ca voluntar sau director de programe în găsirea de soluții eficiente pentru bunăstarea copiilor și familiei, pe două direcții: sănătate și educație.

 

Prin serviciul de telemedicină PEDITEL- inițiat în 2014 – până în prezent peste 280.000 de copii din România și Diaspora au beneficiat gratuit de asistență medicală pediatrică, non stop. Peste 37% dintre copiii ajutați trăiesc în mediul rural, cu spital la minim 35-40 km.

 

Ca specialist în lobby si advocacy, am determinat modificări sau suspendări de HCL locale sau modificări legislative.

Cred că implicarea activă in comunitate, identificarea de soluții și dialogul constructiv cu stakeholderii este cheia schimbării în bine a României.

Cătălina Verdeș, București

Antreprenor, ecologistă activă implicată în mai multe proiecte de protejare a mediului înconjurător.

Sunt Catalina Verdes, antreprenor, mama si sotie, nu neaparat in aceasta ordine. Economist prin formare, am ales sa nu profesez in domeniu pentru ca  Imi place mai mult sa lucrez cu oamenii decat cu cifrele. Am ales sa lucrez in constructii pentru ca este un domeniu dinamic si care ofera satisfactii palpabile. Imi place sa ma gandesc ca am contribuit si eu, cat de putin, la transformarea orasului. In antiteza, pot spune ca sunt o ecologista activa si sunt implicata in mai multe proiecte de protejare a mediului inconjurator. De ce spun in antiteza, pentru ca de multe ori, in ultimii ani, proiectele de construire au ignorat cu desavarsire orice notiune de amenajare teritoriala sustenabila si responsabila si de protejare a mediului natural.

 

Am doi copii, 2 fete de 16 si 6 ani care sunt mandria mea si ancora mea intr-o lume in continua schimbare. Ele sunt ratiunea din spatele deciziei mele de a deveni antreprenor dupa 15 ani de munca in corporatii. Acum ofer consultanta in planificarea si autorizarea lucrarilor de constructii, design interior si amenajari interioare, activitate care imi permite sa gestionez mai bine timpul pe care trebuie si vreau sa il petrec cu familia mea.

 

Cred cu tarie in antreprenoriatul feminin. Cred cu tarie ca femeile pot avea un cuvant de spus in devoltarea mediului de afaceri din Romania prin implicarea activa in elaborarea unor masuri de sustinere si promovare a initiativelor de antreprenoriat.

Christine Lagarde, președintele Băncii Centrale Europene spunea la un moment dat „Dacă ești într-o poziție de lider doar pentru tine, nu vei ajunge foarte departe. Asigură-te că nu faci asta doar pentru tine, că sunt și alte femei tinere care urcă în ranguri, astfel încât, în ziua în care te oprești, ele să fie acolo pentru a-ți lua locul.

Adina Risipitu, Petroșani

Antreprenor, profesor învățământ primar, realizator de emisiuni.

Sunt Adina Risipitu, din Petroșani, un oraș de munte din Valea Jiului, cu oameni simpli si primitori, cu peisaje de vis și locuri minunate. Activitatea mea profesională este împărțită pe trei domenii de activitate: educație, mass-media și antreprenoriat.

 

Sunt cadru didactic licențiat în științe ale educației și lucrez în acest domeniu de aproape 20 de ani. În prezent sunt profesor învățământ primar la Colegiul Național Mihai Eminescu din Petroșani. Timp de 2 ani, între 2016 și 2018 mi-am desfășurat activitatea didactică în Marea Britanie la câteva școli de stat ca profesor învățământ primar dar și la o școală privată ca profesor  ESOL ( English as a second language).

 

Activitatea din mass-media insumează peste 20 de ani și rămâne marea mea pasiune. Am început ca redactor de știri, am continuat, apoi, ca prezentator de știri radio și tv la un post local din Petroșani iar în prezent sunt realizator de emisiuni la MONDO TV și MONDO FM Petroșani.

 

In antreprenoriat sunt la început de drum. În urmă cu 1 an, am inaugurat ZAZU CAFE, un bussiness mic, o cafenea cochetă cu un concept inspirat din cafenelele marilor orașe europene.

 

Sunt o persoană foarte activă, dinamică și optimistă și cred  foarte tare în puterea exemplului și în minunile care se pot înfăptui atunci când crezi în tine și în cei din jurul tău! Pe lista preocupărilor mele se regăsesc  activitățile caritabile și de voluntariat.

Diana-Maria Georgescu, București

Consultant pentru optimizarea afacerilor, Business Coach și Mentor, Consilier Vocațional.

Diana-Maria Georgescu Fondator al Comunității WomenEsteem International și Cofondator al Delta Guide – Reshaping Perspectives, Autor.


Profesional, Diana este Consultant pentru Optimizarea Afacerilor, Business Coach și Mentor, precum și Consilier Vocațional. După o experiență de 15 ani în mediul corporate unde a condus echipe mari de producție și a realizat optimizări de business la nivel international cu impact pe trei continente (Europa, America de Nord și Asia Pacific), a ales în urmă cu trei ani drumul antreprenorial, deloc ușor și plin de provocări zilnice. Îmbinarea de gândire strategică, abilități de top management, orientare spre eficiență și suflet pur de călător prin lume și viață, au determinat-o să lanseze diferite initiative care au în centru Omul. În acest sens, în urmă cu trei ani a luat naștere comunitatea WomenEsteem International având ca obiectiv principal contribuția activă la materializarea visului de creștere personală și spirituală a doamnelor și domnișoarelor aflate pe acest drum.


Un alt proiect ce urmează aceeași convingere de valorificare a omului în mediul de afaceri, este modelul inovativ de afaceri “Business Soul2$oul”, lansat în urmă cu un an în cadrul conferinței ”Future Business. Human business.” organizată cu sprijinul și implicarea Universității Româno-Americane. În baza experienței anterioare din mediul de corporație, înțelegând paradigma de business cu care se confruntă lumea de afaceri, Diana a creat alături de partenerul ei de business Adrian Lucian Moldovan modelul “Business Soul2$oul”, construit pentru a provoca liderii de business deschiși să creeze un nou cadru de business unde Omul este nucleul oricărei afaceri de succes.


În plan personal este pasionată de scris, iar anul trecut a lansat în cadrul Târgului de carte Gaudeamus București, primul volum de versuri ”118 Fețe de Lumină”. În prezent pregătește lansarea unei noi cărți, un jurnal de călătorie, care va apărea anul acesta în perioada sărbătorilor de iarnă. Diana se definește ca fiind un adevărat călător prin lume, prin viață, prin timp și prin spațiu. Viața, în esență, este o călătorie! De aceea, pe unde trece își propune să lase amprenta personală care să genereze valoare și să creeze oportunități de dezvoltare personală și de business.

Mariana Stan, București

Antreprenor, profesionist în comunicare, blogger, fundraiser.

41 de ani, om de comunicare, Country Coordinator Fashion Revolution, blogger www.positivemother.ro.

 

Sunt blogger, fundraiser și mic antreprenor la început de drum care crede foarte mult în responsabilitatea socială și puterea de a schimba mentalități și comunități. Fac un fel de activism prin exemplul propriu, derulând proiecte caritabile și de fundraising  în campanii care vizează oamenii care au nevoie să simtă că binele poate fi dat mai departe.

 

Mai aproape de domeniul fashion m-a adus proiectul caritabil Red Carpet cu Supereroi. Acesta este axat pe strangerea de fonduri pentru o cauză socială, având în fiecare an, drept invitat, un creator de modă român ale cărui creații sunt prezentate pe covorul roșu de către bloggeri care empatizează cu o cauza aleasă.

 

Anul acesta a fost nominalizat la Webstock pentru cea mai buna campanie socială.

 

Îmi place să valorizez moda și arta, știu că poate înnobila societatea în care trăim. Așa am început colaborarea cu Fashion Revolution, un ONG prin care vrem să schimbăm percepția despre consumerism, branduri fast fashion, industrii creative și oamenii care lucrează în acest domeniu.

 

Cred că educația ar trebui să ne preocupe cel mai mult. De aceea dezvolt proiecte de CSR și fundrising cu Asociația Non Guvernamentală Touched România (www.touchedromania.org) prin care sprijinim reintegrarea profesională a mamelor singure și educația continuă în rândul adolescenților proveniți din familii fără prea multe posibilități.

 

Pentru acest proiect am fost nominalizată în cadrul galei Oameni pentru Oameni, categoria Putere, un motiv în plus să cred într-un viitor marcat de responsabilizare socială, puterea unei comunități sau o lume a modei trasparentă și sustenabilă.

 

Putem începe cu noi și, ulterior, împreună, să construim un viitor mai bun, mai sigur, cu respect pentru ceea ce avem.

Roxana-Larisa Haja, Cluj-Napoca

Antreprenor

M-am născut în anul 1980, undeva într-o mică comună din județul Bistrița-Năsăud, într-o familie de dascăli.

Ciclul primar și gimnazial l-am urmat în micuța comună, sub atenta supraveghere a părinților mei, care îmi erau dascăli la școală și părinți acasă, cu o mare dorință de a fi atat un elev bun cat și un copil fericit.

Dorind să urmez cariera părinților mei,  am dat admitere la Colegiul Pedagogic „Gheorghe Lazăr din Cluj-Napoca, colegiu pe care l-am absolvit în anul 1999.

Am urmat apoi cursurile Facultații de Psihologie și Științele Educației din Cluj-Napoca, secția Psihopedagogie Specială, în timp ce m-am angajat ca și educatoare .

Imediat dupa asta, mi-am dat seama că îmi doresc  alte provocari  și că viața mea nu este „la catedră”, așadar, am cautat să fac cu totul altceva și m-am angajat într-o companie de publicitate, pe postul de vanzări.

Au urmat ani de  căutare și de dorință de dezvoltare, trecand prin mai multe joburi de vanzări , la diverse companii locale și naționale.

Prima dorință de a deveni antreprenor, a apărut în anul 2004, cand am înființat o firmă în parteneriat – activiatea firmei fiind editarea unor reviste publicitare, destinate turiștilor străini și care conținea promovarea principalelor atracții turistice, hoteluri, restaurante din Transilvania. Nu a durat prea mult frenezia, deoarece nu am avut toate resursele informaționale, financiare și nici maturitatea necesară  pentru a dezvolta acest business, așa  că,  m-am întors la postura de angajat în vanzări.

Nu mi-am găsit niciodată locul în calitate de angajat și asta pentru că în interiorul meu am simțit mereu că pot mai mult și că rolul meu în această viață  nu este doar îndeplinirea unor sarcini punctuale și că am nevoie de contexte care să mă provoace și să mă determine  zi de zi.

În anul 2012,  la 3 ani după venirea pe lume a baiețelului meu și datorită faptului că eram prinsă mereu între job și responsabilitațile de mamă și soție, și constatand că pierd foarte mult timp mergand la cumparaturi în loc să îmi petrec timp de calitate cu familia, s-a născut ideea business-ului pe care l-am dezvoltat de atunci încoace: Avantaj Delivery – primul serviciu de  livrări cumpărături la domiciliu din Cluj-Napoca.

 Și da – exista încă în mine setea de : ”mai mult, mai provocator, mai greu, dar cu satisfacții mai mari.„

Primul imbold important după deschiderea afacerii, a fost caștigarea unui premiu  I și a unei sume de bani cu direcție de investiție, în cadrul concursului Antreprenor 2.0, concurs care l-a avut ca și membru în juriu pe cunoscutul Marius Ghenea.

Direcția de dezvoltare a business-ului  s-a schimbat între timp, focusandu-ne  mai mult pe achiziții/ livrări de produse pentru companii de IT(în special), cărora le livrăm la birou produsele necesare bunei desfășurări  a activității precum și produse cu destinația: beneficii pentru angajați.

Dezvoltarea business-ului a fost progresivă și lentă, marcată de provocări, atat pe plan personal, cat și profesional.

În perioada cea mai dezechilibrata a vieții mele, cand am rămas mamă singură, în urma divorțului(2015), m-am  focusat  pe partea profesională  și am reușit să dezvolt  și mai mult mica afacere prin aducere de clienți noi , creșterea vanzărilor pe clienții existenți ,creșterea echipei,  manată fiind de dorința de a-mi demonstra  mie, în primul rand,  că termenii de antreprenor- mamă- femeie singură , merg  bine împreună.

Activitatea profesională  a fost însoțită  mereu de participare la diverse cursuri de vanzări, leadership, marketing, dezvoltare inteligență  emoțională, coaching,  precum și de implicarea activă într-un club de business- Bizz Club- care se axa pe dezvoltare antreprenorială  și  networking,  avand ca scop susținerea reciprocă  între membrii clubului  cu scopul de  crea legături stranse  în mediul de business clujean.

Din dorința de a-mi hrăni constant  dorința de adrenalină și mai mult  dintr-o întamplare „potrivită”, am descoperit că femeia blandă, elegantă, veselă , finuță , este tot mai atrasă de activități mai masculine. Astfel, am ajuns ca unul dintre hobby-urile mele să  fie practicarea sporturilor extreme: canioning, via ferrata, escaladă pe  gheață, speologie, rafting, etc.

Lectura  este un alt hobby, atrăgandu-mi  mereu atenția carțile de psihologie, dezvoltare umană, personală, educație antreprenorială, poezii  și  romanele de aventură.

Mă caracterizează  termeni ca: asumare, altruism, responsabilitate, empatie, sensibilitate, optimism, veselie, curaj, generozitate, implicare, perseverență, iubitoare de frumos în toate formele, declarandu-mă „ o femeie a  contrastelor  și  glumind mereu despre mine că nu știu ce iubesc mai mult: pantofii stiletto sau bocancii.

MEMBRII JURIULUI

Daniela Șerban, Președinte VERTIK și Co-fondator
Corneliu Bodea, Președinte Centrul Român al Energiei
Adriana Goleanu, Fondator Lotus Cosmetics, Președinte al Organizației Patronale a Industriei Cosmetice
Mihaela Nădășan, Director General Adjunct, Banca Transilvania
Ana Maria Mihăescu, Membru CA Raiffeisen și MedLife

MENTORI

Daniela Șerban
Adriana Goleanu
Sergiu Neguț
Christina Verchere
Radu Magdin
Cătălin Pozdarie
Madi Rădulescu
Cristian Dumitrache
Raluca Tita
Anca Burke